StartAktualnościArtykułyWarto wiedziećForum

Kontakt

Justyna Adamczk redaktor naczelna www.e-marketing.pl
Justyna Adamczyk
Redaktor naczelna
justyna.adamczyk@e-marketing.pl

Warto wiedzieć

Raporty

Case study

Wdrażamy:

  • projekty www
  • kampanie marketingowe
  • platformy e-learningowe
  • systemy contact-center
  • firmowy intranet
Szukaj wieści zawierających wyrażenie:

E-grocery w biznesie – polskie firmy a zakupy spożywcze online03.12.2019
Zakupy spożywcze w sieci są coraz popularniejsze, a rynek e-grocery stale rośnie – zarówno na świecie, jak i w Polsce. Możliwość zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu pokochali nie tylko klienci detaliczni – również sektor B2B coraz chętniej korzysta z tej możliwości. >>>
Akcja TOK FM na platformie Asystent Google z nagrodą Mixx Awards 201903.12.2019
Jury tegorocznego konkursu Mixx Awards nagrodziło brązem w kategorii Innovations & Smart Solutions nowatorskie rozwiązanie umożliwiające sterowanie głosowe Radiem TOK FM w polskiej wersji językowej Asystenta Google. Nagrodę odebrali twórcy akcji z zespołu TOK FM, Spark Foundry i LiquidThread; wręczenie statuetek odbyło się wczoraj - w środę, 27 listopada br. w Warszawie. >>>
Jak sprzedajemy w Internecie? Analiza przed czarnym piątkiem29.11.2019
Wielkimi krokami zbliża się coroczne zakupowe szaleństwo, także w Internecie. Na kilka dni przed black friday i cyber monday home.pl przeanalizował bazę swoich klientów prowadzących esklepy. Wnioski? Handel w Internecie kwitnie! >>>
Eksport z Google - co zrobić by zdobywać nowe rynki?29.11.2019
Bywa, że na drodze do zdobycia klientów na zagranicznym rynku staje jedno słowo, np. zdecydowana większość internautów z Wielkiej Brytanii poszukuje “ankle bracelet” (bransoletka na kostkę), podczas gdy w Polsce klienci wpisują w wyszukiwarkę “bransoletka na nogę”. Jakie słowa kluczowe wybrać do opisu produktów, w jakim języku udostępnić stronę www,  jaką metodę płatności wybrać, a czego na nowym rynku unikać?  >>>
Bezfuszerki.pl – wystartował pierwszy ogólnopolski, profesjonalny portal o posadzkach 26.11.2019
Tworzony we współpracy z ekspertami, rzeczoznawcami oraz uznanymi organizacjami branżowymi stanowi silne wsparcie merytoryczne dla inwestorów i wykonawców.
Bezfuszerki.pl to pierwszy profesjonalny portal w całości poświęcony tematyce posadzek, podkładów podłogowych oraz nawierzchni zewnętrznych.  >>>
„Media Przyszłości” – o najnowszych trendach w świecie informacji15.11.2019
Eksperci z IESE Business School, Poynter Institute oraz PwC będą debatować 4 grudnia br. w Warszawie o najnowszych trendach, innowacjach oraz inicjatywach biznesowych na rynku mediów. Konferencję pod hasłem „Media Przyszłości” organizuje Polska Agencja Prasowa. >>>
„Gazeta Wyborcza” z ponad 200 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych15.11.2019
200 226 - dokładnie tylu prenumeratorów na koniec września 2019 r. miało aktywną subskrypcję treści Wyborcza.pl. Przekroczenie poziomu 200 tys. prenumerat cyfrowych, czym może się pochwalić czołówka prestiżowych tytułów prasowych z całego świata, to kolejny sukces „Gazety Wyborczej” w roku, w którym obchodzi ona swoje trzydziestolecie. >>>
Polacy i Halloween
29.10.2019
W dniu 31 października w wielu krajach obchodzone jest Halloween. Zwyczaj najpopularniejszy w krajach anglosaskich, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, coraz bardziej popularny jest również w Polsce. Obserwując asortyment i wystrój sklepów w ostatnich dniach października, mogłoby się wydawać, że Halloween już na stałe zagościło w naszym krajobrazie i jest chętnie obchodzone przez Polaków. W Havas Media Group postanowiliśmy sprawdzić jak naprawdę Polacy podchodzą do Halloween: czy obchodzą ten dzień i jaki jest ich stosunek do tego zwyczaju?

OBCHODZENIE HALLOWEEN

Obchodzenie Halloween nie jest zbyt popularne wśród Polaków. Aktywny udział w Halloween deklaruje mniej niż 20% przebadanych przez nas Polaków (18,6%). Celebrowanie tego zwyczaju popularne jest przede wszystkim wśród młodych Polaków: w grupie osób w wieku 18 – 24 lata aktywne uczestnictwo w Halloween deklaruje 31,6% młodych Polaków. Wśród najstarszych badanych, po 55 roku życia – odsetek ten wynosi jedynie 8%.

Najpopularniejszą formą obchodzenia Halloween jest udekorowanie swojego domu lub mieszkania – zrobi to co 2. osoba aktywnie biorąca udział w Halloween. Część osób spędzi ten dzień oglądając horrory lub wybierze się na imprezę tematycznie powiązaną z tym dniem. Niecałe 20% Polaków będzie także towarzyszyć swoich dzieciom zbierającym cukierki.

Chociaż sami aktywnie nie uczestniczymy w celebrowaniu różnych zwyczajów halloweenowych – dostrzegamy, że jest to dzień atrakcyjny dla najmłodszych. Ponad połowa badanych Polaków (51,8%) wskazuje, że Halloween to po prostu fajna zabawa dla dzieci i młodzieży. Całkiem spory odsetek Polaków dostrzega w swoim najbliższym otoczeniu dzieci i młodzież aktywnie biorące udział w tym dniu (46,3% badanych Polaków wskazuje, że w swojej najbliższej okolicy dostrzega dzieci, które podczas Halloween, w przebraniu odwiedzają domy i zbierają słodycze), natomiast 30% z nas deklaruje, że ma zamiar przygotować się na odwiedziny najmłodszych zbierających słodycze – dekorując dom lub kupując słodycze.

Mimo że, spory odsetek Polaków widzi w swoim najbliższym otoczeniu dzieci obchodzące Halloween, to zaledwie 17,6% rodziców deklaruje, że ich dzieci biorą aktywny udział w różnych zabawach związanych z tym dniem. Najpopularniejszą formą celebrowania Halloween jest wycinanie i dekorowanie dyni – wskazuje na to ponad 60% rodziców dzieci, obchodzących Halloween. Trochę mniej niż połowa rodziców wskazuje, że ich dzieci będą w tym dniu zbierać cukierki lub wezmą udział w zabawach halloweenowych organizowanych przez przedszkola lub szkoły.

STOSUNEK POLAKÓW DO HALLOWEEN

Dla 44,6% Polaków rosnąca popularność Halloween w Polsce to zjawisko neutralne – nie ma dla nas ani pozytywnego, ani negatywnego wydźwięku. Odbieramy ten dzień przede wszystkim jako dobrą zabawę (45,4%) i świetną okazję do zabawy i przebrania się – spędzenia tego dnia w inny niż zazwyczaj sposób (48,1%). Jednakże pomimo tego, że przez wielu Polaków Halloween oceniane jest w kategoriach czysto rozrywkowych, to widzimy także jego wady. Dla większości z nas dzień ten ma czysto komercyjny wymiar – dostrzegamy, że jest to kolejna okazja dla sklepów i marek, które chcą w ten sposób zwiększyć swoją sprzedaż. Część Polaków jest również zdania, że nie powinniśmy obchodzić tego święta – celebrowanie rodzimych tradycji związanych z dniem Wszystkich Świętych i Zaduszkami powinno być dla nas znacznie ważniejsze. Trudno jednak jednoznacznie stwierdzić czy Polacy obawiają się popularyzacji Halloween. W naszym badaniu 41,8% dorosłych Polaków wskazało, że obawia się, że Halloween wypiera nasze rodzime tradycje i zakłóca nastrój dnia Wszystkich Świętych. Obaw takich nie posiada 43,1% badanych.

Mimo że część Polaków pozytywnie ocenia Halloween i bierze w nim aktywny udział, celebrowanie naszych rodzimych tradycji nie traci na popularności ani na znaczeniu. Blisko 90% przebadanych przez nas Polaków zadeklarowało, że ma zamiar odwiedzić groby swoich bliskich z okazji dnia Wszystkich Świętych.

Info o badaniu: Badanie Havas Media Group zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (n=1060) w październiku 2019 r.

*******
Havas Media Group – Make a meaningful difference to brands, business and people.
Agencja mediowa specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofię Meaningful Brands. W jej skład wchodzą niezależne domy mediowe Havas Media, Arena Media i Fullsix Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki: Affiperf (programmatic trading desk), Ecselis (agencja multichannel performance realizująca cele biznesowe marek), DBI (data driven marketing), LuxHub (komunikacja marek luksusowych i premium), Socialyse (butik kreatywny wykorzystujący siłę content marketingu i mediów społecznościowych) oraz Havas X (dedykowane rozwiązania łączące trendy w mediach i technologii). W ramach grupy działa także Havas Sports & Entertainment – jednostka wyspecjalizowana w budowaniu zaangażowania marek w obszarze sportu i rozrywki oraz dział badań Intelligence Team. Od 2013 roku polskim oddziałem Havas Media Group zarządza Małgorzata Węgierek.




Praca z telefonu lub rekomendacji – czyli jak zmienia się model poszukiwania zatrudnienia?29.10.2019
Z danych LMC – właściciela aplikacji mobilnej Praca za Rogiem – wynika, że 76% Polaków w wieku produkcyjnym było zainteresowanych nowymi ofertami pracy lub zapoznało się z nimi w ciągu 12 miesięcy . Co było dla nich głównym źródłem wiedzy o wakatach? 40%, by pozyskać informacje o nowych ofertach, korzystało z aplikacji mobilnej. Ponad 1/3 badanych czerpała wiedzę z rekomendacji znajomych.  >>>
Co trzecia Polka stresuje się pracą28.10.2019
Praca to najczęściej wymieniany powód stresu wśród Polek. Według zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Pań, wysoki poziom stresu jest generowany przede wszystkim przez zbyt szybkie tempo życia i brak umiejętności wypoczywania. Polki jak wynika z badania serwisu szukają sposobów na odreagowanie nerwowych sytuacji głównie uprawiając sport. >>>
Hosting z technologią Intel Optane w Nazwa.pl28.10.2019
Spółka nazwa.pl jako pierwsza firma hostingowa w Polsce, wprowadza w ramach swoich usług najnowocześniejszą technologię Optane, którą Intel w oficjalnych materiałach określa jako „rewolucja w zakresie pamięci”. Technologia Intel Optane to największy przełom od 1989 roku, od czasu wynalezienia technologii NAND Flash Memory, która posłużyła do budowy dysków SSD.  >>>
Wiener inwestuje w sztuczną inteligencję25.10.2019
W Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group dzieje się prawdziwa cyfrowa ewolucja. Nowe technologie pozwalają na udoskonalenie obsługi, przyspieszenie wymiany informacji i ograniczają zaangażowanie pracowników w proste, powtarzalne czynności, a w przyszłości – umożliwią tworzenie kolejnych innowacyjnych produktów i usług. >>>
Zrzutka.pl z licencją KNF - może działać jako krajowa instytucja płatnicza25.10.2019
Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała o wydaniu zezwolenia na działanie w charakterze krajowej instytucji płatniczej dla firmy Zrzutka.pl sp. z o. o., operatora portalu www.zrzutka.pl. Co to w praktyce oznacza dla ponad 300 tys. zarejestrowanych użytkowników portalu? Jak otrzymanie licencji wpłynie na dalszy rozwój platformy?  >>>
Nowa jakość w e-grocery. Zakupy na Frisco.pl z Asystentem Google 22.10.2019
Wystartowała testowa wersja nowej funkcji Asystenta Google, umożliwiająca głosowe składanie zamówień na Frisco.pl To jedno z pierwszych takich wdrożeń w branży e-grocery na świecie. Rozwiązanie już teraz oferuje innowacyjną jakość w zakupach internetowych, dzięki której klienci sklepu mogą w kilka minut zakupić potrzebne produkty spożywcze z dostawą do domu. >>>
Santander Bank Polska z najlepszym raportem społecznym22.10.2019
Raport Odpowiedzialnego Biznesu 2018 Santander Bank Polska zdobył pierwsze miejsce w kategorii Raporty Społeczne w konkursie organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Deloitte. Jury doceniło przede wszystkim przyjazną, interesującą formę, zwróciło uwagę na szeroki opis oddziaływania firmy, w szczególności na wpływ środowiskowy oraz na rzetelne podejście do przygotowania raportu.  >>>
Plansze: [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 ]

Do góry

PRACA z JobPilot

Szukaj oferty pracy:

Polecamy

Przejrzyj chłoniaka